2012-06-18

Jag lever!

Här har man varit så dålig på att blogga så att de till och med gjort om hela blogspot när man återkommer till denna värld.

Livet rullar på i en galen fart. Jag försöker vänja mig vid ett nytt liv med en ny karl, nytt hem och nya spännande händelser på jobbet.

Sommaren är här (ska vara här)... vädret har dock inte funnit sin rätta temperatur ännu. Väntar och längtar fortfarande efter sommarvärmen och allt vad det innebär. Man kan ju alltid hoppas att den infinner sig under semesterveckorna.

Mycket roligt på gång nu...

Midsommarfirande, små semesterutflykter, turkietresa, kompisar som ska få smått.... men som vanligt så längtar jag så mycket innan och sedan låter jag bara dagarna flyta på i sån fart att jag inte riktigt njuter av dem till fullo. Ska försöka ändra mitt tänk och styra mina känslor en aning. Vill njuta och sedan kunna minnas stunderna så gott det bara går. Man (läs i alla fall jag) lever ofta mitt liv genom att längta. Jag och Sofie pratade om detta häromdagen. Varför måste man alltid ha ngt att längta till? Längta efter? Varför kan man inte bara njuta av det man har... just här och just nu?

Jag tror att jag vill så mycket. Jag vill vara med på allt och ta del av allt som händer omkring mig. Har dock insett att det är omöjligt. Det handlar om att prioritera. Både för sin egen, andras (och möjligtvis sin ekonomis) skull hehe.

Nu... ska jag njuta av att se ett avsnitt av The Bachelor innan maten ska tillagas och NJUTAS av... ;-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ordet är ditt!