2010-12-14

Pepparkaksdeg är bra för magen(?)

När jag var liten kunde jag äta hur mycket pepparkaksdeg som helst utan att få ont i magen. Det är iallafall så jag minns det. Kanske höll jag det för mig själv för att inte mamma skulle misstänka något och ta degen ifrån mig. Hur som helst så köpte jag lite deg idag. Tänkte att jag skulle baka lite pepparkakor någon dag och dessutom tyckte jag att jag kunde unna mig en smakbit av själva degen till kvällste´t. Jag skar verkligen en smal bit och det var minst lika gott som jag mindes det. Däremot fick jag ont i magen nästan med detsamma. Det känns ju inte riktigt rättvist? Kanske är det ett tecken på att jag nu blivit vuxen och faktiskt måste kavla, forma, grädda pepparkaksdegen istället för att äta den?!! Tråkigt, om ni frågar mig!

4 kommentarer:

  1. Hej vännen! :)
    hoppas allt är bra med dig :) kikade in på din gamla blogg och såg att du hade fått jobb :D fyfasen va roligt & grattis gumman :) kommer att gå kanon bra det där! gud så skönt att få en anställning så snabbt, lycka till nu vännen! :D

    SvaraRadera
  2. Elin Karlsson2010-12-14 14:33

    läängtar även till Branäs nu fy fasiken va kul vi kommer att ha! :D saknar dig vännen!
    massa kramar så hörs vi! =)

    SvaraRadera
  3. Så är det för mig med. Kunde äta hur mycket pepparkaksdeg som helst när jag var liten, men nu nästan ingenting.. :( Väldigt orättvist...

    SvaraRadera
  4. Ja, verkligen!!!:(

    Haha ja, det är synd bara att dom växer. Dom är mycket mysigare när dom är små :) Kram

    SvaraRadera

Ordet är ditt!