2011-01-25

Nu har jag slutat för dagen!

Jag klev in genom dörren och möttes av två katter. Det märktes att de båda blev väckte av min ankomst då de sträkte på sig och gäspade stort. Jag tog av mig ytterkläderna och gick in i sovrummet. Där bytte jag ut mina leginns mot ett par mysbyxor som jag hittade i garderoben. Jag gick vidare ut i hallen. Där vände jag upp och ner på huvudet och virade snodden runt håret. När jag reste upp mig igen så stod håret som en stor knut på hjässan. Precis som jag ville ha det. Jag fortsatte min promenad in till vardagsrummet. Där snappade jag åt mig min bärbara dator och mina miss sixty glasögon. Jag satte glasögonen på näsan och tog datorn med mig in i köket. Där ställde jag ner den på köksbordet och tog en snabb runda till sovrummet för att hämta lite böcker och mitt kollegieblock. Tillbaka i köket slog jag mig ner på en stol och satte fingrarna och hjärnan i arbete. Detta med katterna som ständigt stöd vid min sida.

Nu, en timme och 8 minuter senare är examensarbetet inskickat till seminarieledaren. Känner mig tveksam på om mitt halvhjärtade försök att fixa och trixa med det sista räcker till, men jag HOPPAS. Nu får det vara nog med arbete för idag. Ikväll ska jag bara slappa!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ordet är ditt!