2011-09-18

Livets stora gåta!

Vad är meningen med livet?

Den frågan nämndes igår utan vidare diskussion. Idag kan jag dock inte låta bli att fundera kring det. Vad är egentligen meningen med livet?

Jag tror inte att det finns något enkelt svar på den frågan. Jag tror nästan att man lever hela sitt liv i hopp om att finna just meningen med livet.

Idag har jag tänkt otroligt mycket. Tänkt på hur mitt liv ser ut och hur jag egentligen önskar att det faktiskt var. Jag vet att jag har en förmåga att sätta mitt liv i andras händer. Att låta andra styra medan jag bara följer med som passagerare. Och jag nöjer mig oftast med det. Tycker till och med att det är skönt. Det känns tryggt. Ensamheten skrämmer mig.

Jag känner att jag måste hitta mig själv. Frågan är bara hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ordet är ditt!