2011-09-26

Väntan OCH Längtan

Måndag - IGEN. Jag tycker veckorna går fasligt fort. Eller åtminstone ibland... "den som väntar på nåt gott".. stämmer ju faktiskt en hel del!!  Och visst finns det alltid saker man väntar på. Man väntar på helgen, man väntar på den där festen man ska på framöver, den där resan man har bokat, den där personen man ska träffa, julen... ja ni förstår. Jag tycker bara att man väntar och längtar framåt hela tiden. Att leva i nuet är bannemej svårt. I alla fall för mig. Men jag ser inte alltid den där längtan och väntan som nåt negativt. Ibland kan det vara som en sporre för att ta sig igenom de sämre dagarna.

Denna dag har hittills gått fort och smidigt... jag undrar dock hur kvällen blir. Känner mig lite smått nervös.. pirrig. Både på ett bra och mindre bra sätt. Jag hoppas dock den slutar bra!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ordet är ditt!